≡ Menu

Ce mancam dimineata?

ce mancam dimineataCe mancam dimineata… sau mai bine spus, de ce este necesar sa mancam dimineata?

Micul dejun este una din mesele cele mai importante, care ne asigura o mare parte din energia necesara organismului, dar peste care se sare cel mai des.

 

Din lipsa de timp, datorita faptului ca sunt la dieta sau sub pretextul ca nu pot manca la primele ore ale diminetii, 25% dintre romani iau masa de dimineata mai rar de o data pe saptamana si doar 43% dintre romani consuma mic dejun regulat, potrivit studiilor realizate.

Masa de dimineata nu poate fi suplinita de nici o alta masa pentru ca ofera fibrele, vitaminele si mineralele de care ai nevoie, iar daca esti la dieta, un mic dejun sanatos si echilibrat va scapa de tentatiile care apar pe parcursul zilei.

Ce mancam dimineata – un mic dejun sanatos

  • oua fierte
  • branza
  • lactate
  • fructe sau suc de fructe – grefele, portocalele si lamaile sunt cele mai potrivite
  • legume
  • afine
  • cereale cu iaurt sau lapte

Ce sa nu mancam dimineata?

  • mic dejun bazat numai pe carbohidrati;
  • prajeala-excesul de grasime are efecte negative asupra circulatiei si a inimii;
  • zaharul si cafeaua-stimulenti care iti ridica pulsul, facandu-te sa te simti stresat;
  • hamburgerul, briosele, gogosile si alte prajituri;
  • chiftelele, zacusca, omletele care sunt alimente grele.

Absenta micului dejun poate cauza probele grave de stomac, memorie slaba, dificultati de logica, creativitate redusa, iritabilitate, anxietate si stres, anemii, reducerea bunei dispozitii si a puterii de munca.

Daca schimbi treptat obiceiurile zilnice si vei avea un mic dejun cat mai sanatos si consistent, te vei simti mult mai bine intreaga zi, vei avea un sistem imunitar foarte bun si un metabolism eficient!

Tu ce vei manca maine dimineata la micul dejun?